apeluri-esuate-call-center

Ce putem învăța din apelurile „eșuate” – Greșelile ne pot face mai buni

Fiecare agent de vânzări are „apelul acela” de care și-ar dori să uite. Clientul nervos, scriptul greșit, pauza prea lungă sau acel „oops, am închis din greșeală”. Dar dacă în loc să ascundem aceste momente sub preș, le-am transforma în lecții valoroase?


1. De ce e important să analizăm eșecul (fără rușine)

  • Ne învață flexibilitate și adaptabilitate, mai mult decât orice script.

  • Creează un mediu de siguranță psihologică, în care agentul nu se teme să recunoască ce nu i-a ieșit.

  • Greșelile repetate pot ascunde probleme de proces – deci sunt semnale utile, nu doar gafe.


2. Top 5 greșeli care ne pot ajuta să fim mai buni

  1. Prea multă rigiditate – când urmezi scriptul cuvânt cu cuvânt și pierzi conexiunea reală.

  2. Fuga de tăceri – uneori, liniștea poate fi un moment de reflecție, nu de panică.

  3. Promisiuni nerealiste – bune intenții, rezultate… discutabile.

  4. Tonalitate nepotrivită – clientul nu a sunat să audă un robot hiper-voios.

  5. Ignorarea indiciilor verbale subtile – „nu sunt sigur…” = roșu aprins pentru o întrebare de clarificare.


3. Cum să „reciclezi” un apel ratat în ceva constructiv

  • Analiză în echipă, fără judecată, pe stilul „Ce a mers bine? Ce aș face altfel?”

  • Introdu apeluri „fail of the week” (anonim) în sesiunile de training – vor deveni materiale valoroase și chiar amuzante.

  • Creează o bibliotecă internă cu apeluri reale și lecțiile extrase din ele.


Greșelile sunt inevitabile, dar în cultura potrivită, devin combustibil pentru progres. La Optima, credem că fiecare apel e o oportunitate – chiar și cele care încep prost.

Încearcă asta: alege un apel din ultima lună care ți-a dat bătăi de cap și notează 3 lucruri pe care le-ai face diferit. E primul pas spre versiunea ta next level.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


wpChatIcon
wpChatIcon